Wednesday, April 20, 2016

Rawatan Heel Spur Tanpa Pembedahan

HEEL SPUR - SAKIT TUMIT LUAR BIASA?

Assalamu'alaikum semua.. Anda pernah mengalami sakit yang tumit yang amat sangat? Rasa seperti ditusuk paku ketika berjalan? Kaki membengkak macam orang mengandung? Gejala-gejala ini mungkin disebabkan oleh Heel Spur! Apa itu Heel Spur itu?

Apa itu Heel Spur?

Heel Spur ini adalah keadaan dimana terdapat bonjolan tulang pada tulang tumit kaki ( pada bahagian bawah tulang ).Heel spur selalunya berkaitan dengan radangan ´plantar fascia´. Ia boleh menyebabkan kesakitan yang amat sangat pada tumit dan kesakitan ini bertambah teruk semasa bergerak.

Kenapa terjadinya Heel Spur?

Heel spur terjadi disebabkan oleh bonjolan tulang yang abnormal pada tulang tumit (pemendakan garam kalsium yang berlaku akibat ketegangan plantar fasia ). Ketegangan ini boleh berlaku kepada individual tertentu yang mempunyai tapak kaki yang abnormal ( high arch atau flat feet ). Perempuan mempunyai risiko yang lebih dari lelaki untuk mengalami ´heel spur´ disebabkan jenis pemakaian kasut.

Bagaimana untuk mengetahui Heel Spur?

Anda boleh mengesan Heel spur dengan melakukan X-Ray dan melalui pemeriksaaan klinikal.
Perbezaan tulang tumit normal dan Heel Spur! Lihat tajamnya, kalau dipijak itu yang sakit sangat

Apakah rawatan untuk Heel Spur?

Rawatan utama untuk heel spur adalah untuk mengenal pasti punca ketegangan plantar fasia. Jika puncanya adalah ´flat feet´ ,penggunaan alat bantuan (lapisan di dalam kasut) dapat mengembalikan posisi tapak kaki ke normal dan mengurangkan kesakitan.

Rawatan lain termasuk :
  • latihan senaman kaki
  • kurangkan berat badan
  • memakai kasut yang mempunyai tapak dalaman yang lembut
  • memakai alat bantuan ( heel cup ) yang akan menyerap bebanan dan hentakan semasa bergerak.





Mungkin pelapik kasut jenis ini akan membantu anda..

Ubat dan Supplement

Kalau berjumpa doctor, doctor akan bagi ubat anti-radang ataupun kalau sakitnya teruk sangat, doctor akan berikan suntikan untuk meredakan kesakitan. Tapi anda pun tahu kan ubat hospital mempunyai steroid dan kelegaan yang sementara. Jika diambil dalam jangkamasa yang panjang akan memberikan kesan kepada buah pinggang.

Sebagai alternatif anda boleh juga mengamalkan supplement yang lebih selamat, mesra alam dan berkesan dari Shaklee iaituVivix.

Bagaimana VIVIX mengatasi sakit Heel Spur?

 

VIVIX dirumus daripada 4 bahan utama iaitu
  1. Polygonum Cuspidatum
  2. PURPLE CARROT
  3. ELDERBERRY
  4. MUSCADINE GRAPE
Dalam 4 ramuan utama vivix ini, 3 daripadanya mempunyai sifat anti radang yang kuat iaitu PURPLE CARROT, ELDERBERRY & MUSCADINE GRAPE

PURPLE CARROT
  • Ia adalah sumber terbaik VITAMIN A, dan mengandungi fitokimia termasuklah caratenoids.
  • Ia mengandungi ANTHOCYANINS, sejenis antioksidan yang mustajab. Dalam lobak ungu atau purple carrot ini, anthocyanins bertindak sebagai antioksidan yang kuat dan tinggi. 
  • Kajian terkini menunjukkan bahan ini mempamerkan banyak aktiviti biologi seperti antioksidan, anti radang, anti microbial dan anti-carcinogen. Sifat antiradang inilah yang banyak membantu dalam memulihkan sakit sendi dan heel spur.
ELDERBERRY
  • Ia mempunyai kandungan ANTHOCYANINS yang sangat tinggi. ia bukan sahaja bertindak sebagai antiradang tetapi juga dapat megurangkan simptom flu, sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selesema dan influenza.
MUSCADINE GRAPE 
  • Kuasa Antioksidan- 40 X lebih tinggi
  • Polifenol yang penting dalam Anggur Muscadine : Elagik Asid, OPCs (oligomerik proanthocyanidins) & Kuercetin
  • anti-kanser, antioksidan, anti-inflamasi 
Sebab itulah vivix mampu mengurangkan sakit heel spur.  Bayangkan, dari 4 bahan utama, 3 daripadanya mempunyai sifat anti radang yang sangat kuat. Jadi tak hairanlah kalau dengan pengambilan selama 2 minggu sahaja mampu mengurangkan dan menghilangkan kesakitan akibat heel spur. 

Testimoni Antarabangsa 1

PLANTAR FASCICULITIS: 

For the last 6 months I have been suffering from chronic severe pain in my left foot which has been diagnosed as a plantar fasciculitis This is an inflammation of a ligament which runs from the heel towards the large toe. The pain has been so intense that for the last 3 months I have been using a cane to walk. I had to buy new shoes and to put my foot in a cast every night while sleeping. I can't take antiinflammatory or pain meds so I just had to suffer.
 
After reading the information about Vivix, I ordered some and began taking one teaspoon a day last Monday. I couldn't believe it but last Wednesday (after 2 days!), I put down my cane as I could now walk without severe pain. By Friday I had very little pain and today I have NO pain. Just one week and I am pain free. Unbelievable! For any skeptics out there, all I can say is it worked for me and if you have chronic pain you should try this.Rick Navarro, Ph.D.

Testimoni Antarabangsa 2

BROWN SPOTS & SPUR GONE  

Saya tidak percaya Vivix itu. Aku punya beberapa bintik-bintik cokelat cahaya yang muncul di wajah saya beberapa bulan yang lalu dan sedang mempertimbangkan jumpa dokter kulit untuk diperiksa. Setelah hanya 10 hari dengan  Vivix aku melihat mereka pergi. Juga yang ada di tangan saya cepat memudar. Tetapi kesaksian terbaik mutlak saya setelah tiga minggu di Vivix adalah sebagai berikut:

Saya mengembangkan taji di jempol kaki saya empat tahun lalu setelah saya salah melangkah dan mendapat retakan pada sisi kaki saya. Saya akhirnya tidak bisa menggerakan kaki saya bahkan sebagian hanya gerakan kecil. Dokter menyebutnya ‘jari kaku’ dan mengatakan itu adalah Spur. Dia mengatakan satu-satunya solusi saya operasi dan mengenakan sepatu jelek selama sisa hidup saya.

Rasa sakit itu mengerikan selama berbulan-bulan. Saya bahkan tidak bisa berdiri bagus pada jari kaki saya. Segera setelah dokter mengatakan “spur” seolah meledak.Aku ingat beberapa tahun lalu mendengar bahwa kalsium Shaklee adalah kalsium satu-satunya yang untuk memutus arthritic spurs  sementara jenis lainnya dapat menyebabkan mereka, jadi aku tahu aku harus meningkatkan kalsium Shaklee saya dan alfalfa.

Dalam 3 hari itu memacu melarutkan  arthritic spurs, tapi saya mengembangkan benjolan pada tulang di atas kaki saya yang terus menyebabkan saya sakit. Saya akhirnya bisa memakai satu inci tumit selama sepatu itu tidak terlalu ketat. Aku harus membeli sepatu 1/2 ukuran lebih besar karena sakit. Itu pasti lebih baik maka dokter hanya solusi operasi dan ‘sepatu jelek’ tetapi hanya tidak akan menyembuhkan sepenuhnya.

Kemudian “Vivix” datang. Saya telah mengambil untuk 2 1/2 minggu ketika saya melihat benjolan itu hilang dan nyeri tidak timbul lagi. Saya memakai sepatu berhak 2″ minggu ini untuk pertama kalinya dalam empat tahun dan bebas rasa sakit saya masih punya beberapa kristalisasi di jempol kaki saya, tapi saya melihat bahwa benar-benar larut sekarang dan saya dapat menggoyangkan jari kaki saya sempurna dan bend keatas, yang. mungkin mengapa saya bisa memakai sepatu hak tinggi sekarang (memacu dan benjolan keduanya benar-benar hilang).Jika saya benar-benar mendorong di mana benjolan itu masih ada rasa nyeri sedikit, tapi aku yakin bahwa akan segera pergi.

Aku sangat bersemangat Terima kasih Shaklee untuk produk ini luar biasa.. aku tidak tahu itu akan membantu dengan masalah seperti saya telah kehilangan begitu banyak waktu dimana tidak mampu untuk memakai sepatu hak karena saya pendek dan mereka hanya membuat saya merasa lebih feminin,. ditambah saya cukup lelah dari rasa sakit saya hanya mengambil Vivix untuk menjadi lebih muda,. seperti kita semua Viva Vivix.!

Saya juga punya teman di Shaklee yang mengatakan bunions nya telah pergi dan bayangan gelap suaminya di wajahnya praktis hilang. Saya tidak mengerti bagaimana ini bekerja begitu cepat. Ini hampir menakutkan, tetapi dalam cara yang baik saya pikir. Shaklee yang akan menerima beberapa kesaksian yang benar-benar menakjubkan sebagai hasil dari produk ini. saya pikir kita hanya menyentuh ujung gunung es. Saya harus berbagi dengan seseorang - Mary McGaffic  

Untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order. 
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau  
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-  
Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852 
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive