Tuesday, April 12, 2016

Kisah Saya Sebiji Anggur


 

Saya sebiji anggur, nama saya Muscadine, maaflah nama saya lain macam skit sebab saya ni bukan buah anggur yang ada kat Malaysia, saya tinggal kat US, kehidupan saya pun lain pada anggur yang duk ada dalam dunia ni. Saya tumbuh semulajadi ditempat yang panas dan lembab berlainan dengan anggur lain yang memerlukan tempat sejuk dan dingin.


Mungkin anda akan kata saya ni anggur yang suka bercakap besar dan takbur tapi realitinya saya juga dikenali sebagai super grapes kerana saiz saya yang boleh membesar sebesar BOLA GOLF! makan sebiji pun boleh sengkak kenyang. Itu pun kalo anda mampu untuk makan saya, sebab saya mempunyai kulit yang keras dan tebal berbeza dengan anggur biasa yang mempunyai kulit yang lembut dan nipis . Harga saya sebiji mencecah rm100 yer hu..hu..hu. Sanggup ke?

Selain saya super sebab size, saya juga ada power macam superhero yang lain, sifat saya yang kebal secara semulajadi,  menyebabkan saya tidak perlu di sembur dengan air dan bahan kimia  kerana memang keturunan anggur muscadine boleh menahan suhu panas dan mampu melindungi dirinya dari bakteria dan fungus. Nak tahu dak sayalah  merupakan satu-satunya anggur yang tidak memerlukan semburan racun perosak !

Nak tahu apa rahsia saya kebal ala2 Mr Fasola tu? 
Sebabnya adalah anggur biasa mempunyai standard 19 pasang kromosom , saya pulak si anggur muscadin mempunyai 20 pasang lebih 1 kromosom daripada biasa yang menjadikannya lebih tahan lasak dan mampu merawat diri saya apabila diserang serangga dan burung. Ia juga menyediakan lebih banyak faedah kesihatan , fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat antiksidan yang lebih kukuh. Ingat ni bukan kecacatan tau tapi kelebihan saya k.

Ada juga mat saleh sorang tu dia rajin menyelidik tentang saya,  Menurut Brunswick Biomedical Laboratories of Wareham , Massachusetts pada tahun 2003 , anggur muscadine mempunyai:
  •  kandungan ORAC (Oxygen Radical Absorbing Capacity ) yang tertinggi antara yang mereka pernah kaji. 6-8 kali ganda lebih tinggi berbanding BLUEBERRIEs. 
  • Kaya dengan antioksidan yang dikenali sebagai Oligomeric proanthocyanidins(OPC). OPC dikatakan mempunyai kuasa antioksida yang lebih kuat berbanding vitamin C dan vitamin E. 
  • Ia mempunyai kadar RESVERATROL  6x lebih tinggi dari anggur merah.
  • Ia satu-satunya anggur yang mengandungi Ellagic Acid – antikanser dan antiradang.
Saya sangat berbangga dengan anugerah yang Allah berikan pada saya ini, walopun saya tembun, saya terlebih kromosom dan saya tinggal kat tempat yang sangat terpencil, tetapi saya dapat memberi manfaat yang sangat besar untuk kesihatan manusia. Shaklee telah memilih saya dan menggunakan keseluruhan buah anggur; kulit, isi & biji saya kerana:-
  • Anti oksidan & phytonutrients yang tinggi dalam kulit anggur 
  • Kandungan Resveratrol yang tinggi di dalam biji anggur
  • Isinya juga mengandungi nutrien yang sangat berguna  
Bestkan bila tengok dari ladang Angur ni.Ni lah tempat tinggal saya. Mesti ramai yang tak sabar nak datang kan. 

Selepas dilakukan kajiselidik tambahan, Seterusnya para penyelidik ini , bersama dengan ahli Sains dari University Georgia, membangunkan satu proses ekstraksi sejuk dan lembut untuk menjamin satu ekstrak yang bermutu tinggi dengan aktiviti biologi tertinggi seperti yang ditunjukkan dalam beberapa siri ujian makmal untuk anti-penuaan.

Untuk mencipta profil polyphenol yang kuat di dalam Vivix , ahli sains menggabungkan resveratrol yang lampau tulen dengan ekstrak dari angur muscadine ( sayalah tu), Elderberry Eropah dan Karet ungu.Campuran inilah yang bertanggungjawab dalam banyak tindakan unik anti-penuaan sellular Vivix.

Patutlah orang berlumba-lumba nak dapatkan vivix...makin kaji, makin jatuh cinta...tak kenal maka tak cinta...dah kenal makin jatuh cinta. Ingat Vivix ingatlah kisah saya sebiji Anggur.

Untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order.

Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau  
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-  
Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852
 

Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive